Ekonomi

Tencent, oyun bölümünün güçlü performansı sayesinde ikinci çeyrek kazançlarının ve satışlarının arttığını duyurdu

Tencent Holdings, özellikle Dungeon & Fighter Mobile’ın yaz aylarında başarılı bir şekilde piyasaya sürülmesi nedeniyle ikinci çeyrekte gelir artışı yaşadı ve Çin’in en değerli şirketinin oyun sektörünün performansını artırdı.

Nisan-Haziran döneminde gelir %8 artışla 161.1 milyar yuan (22.5 milyar $) olarak gerçekleşirken, bu rakam 161.4 milyar yuan olarak öngörülen rakamın biraz altında kaldı. Net gelir ise 47,6 milyar yuana yükselerek 39,9 milyar yuanlık tahmini aştı.

Tencent’in Hong Kong borsasındaki hisseleri Çarşamba günü %1,27 düşüşle kapandı.

Dünyanın önde gelen video oyunu yayıncısı Tencent, ikinci çeyrek kazanç raporuyla birlikte, Nexon Co. tarafından geliştirilen DnF Mobile’ın Mayıs ayında Çin’de piyasaya sürülmesi sayesinde, video oyunu işinde üst üste iki çeyrek azalan kazanç trendini tersine çevirdi.

Tencent’in WeChat uygulamasının yaygın kullanımı da reklam gelirlerini artırarak ve küçük uygulamaları ve kısa biçimli video platformu aracılığıyla dijital ürünler ve çevrimiçi alışveriş için işlemleri kolaylaştırarak artışa katkıda bulundu.

DnF Mobile’ın Çin’de sürekli olarak en çok kazandıran oyun listelerinde üst sıralarda yer alması, yatırımcıların Tencent’in Honor of Kings’e benzer bir model izleyerek zaman içinde popülerliğinden kazanç sağlamaya devam edeceğini öngörmesine yol açtı.

Şirket, Çin’deki video oyunu operasyonlarının ikinci çeyrekte 34,6 milyar yuan gelir elde ettiğini, bunun geçen yılın aynı dönemine göre %9’luk bir artış olduğunu ve ilk çeyrekte görülen %3’lük büyümeden daha iyi olduğunu belirtti. Tencent’e göre DnF Mobile’ın başarılı bir şekilde piyasaya sürülmesi ve Valorant’ın artan satışları bu artışa katkıda bulunan faktörler oldu.

Tencent mali raporunda, “Yakın zamanda piyasaya sürülen DnF Mobile, fikri mülkiyetin milyonlarca meraklısıyla yeniden etkileşim kurdu ve oyuncu tabanını etkili bir şekilde koruyor, bu da onu bir sonraki uzun ömürlü, başarılı oyunumuz haline getiriyor” dedi.

Uluslararası video oyunlarından elde edilen gelir de bir önceki yıla kıyasla %9 artış göstererek 13,9 milyar yuan oldu.

WeChat’in arkasındaki şirket olan Tencent’in hisselerinin değeri bu yıl %27’den fazla arttı ve bu da Hang Seng Teknoloji Endeksinde görülen %10’luk düşüşün aksine gerçekleşti.

Bu makale yapay zeka yardımıyla hazırlanmış, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort